Communicatiemiddelen, monitoringsinstrument en lesbrief Step2Save

  • 31 maart 2017

Deze maand heeft Bureau Stroom voor het project Step2Save nieuwe producten aangeleverd. We hebben nieuw campagnemateriaal en communicatiemiddelen, en een monitoringsinstrument ontwikkeld.

Step2Save (een samenwerking van Nuon en gemeente Amsterdam) is een project waarbij langdurig werkzoekenden opgeleid worden tot energieadviseur en ruim 4.000 huishoudens in Amsterdam-Noord energiebesparingstips geven. Inwoners krijgen meer grip op hun energierekening, de CO2 uitstoot neemt af en de energieadviseurs in spé krijgen een opleiding en meer arbeidsperspectief. Een win-win-situatie waar wij graag aan meewerken!

Om Step2Save écht te laten leven in Amsterdam-Noord hebben we ook scholen betrokken. We hebben een lesbrief rondom Step2Save en energiebesparing ontwikkeld en een opzet gemaakt voor ouderkamers. Verder hebben we een effectieve, doelgroepgerichte campagne ontwikkeld op basis  van een analyse. Uit de analyse kwamen verschillende belangrijke waarden naar voren: coproductie, de kracht van de wijk benutten en vertrouwen creëren. Deze waarden zijn verwerkt in de campagne met als doel gedragsverandering te stimuleren en energieverbruik blijvend te verlagen.